Klachtenregeling

Mensen doen liever iets goed dan iets fout, dat geldt ook voor onze professionals en vrijwilligers die op onze school aan het werk zijn. De kwaliteit van onderwijs en opvang staat bij ons voorop. Veiligheid, openheid en een duidelijke structuur zorgen voor een prettig leef-, leer- en werkklimaat.
 
Desondanks kan het gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent met de gang van zaken. Wanneer je een vraag hebt over een bepaalde gang van zaken of een beslissing en wanneer je niet tevreden bent over de manier waarop er met vragen of opmerkingen is omgegaan, dan vinden wij het niet alleen prettig, maar is het ook nodig met elkaar in gesprek te gaan.
 
In eerste instantie kun je daarvoor terecht bij de leerkracht van je kind, of bij degene door wie je je onjuist behandeld voelt, of degene die een in jouw ogen onjuist besluit heeft genomen. Kom je er met hem of haar niet uit, dan kun je daarover praten met de directeur.
 
Ook kun je zelf of kan je kind een afspraak maken voor een gesprek met de schoolcontactpersoon.
 
De schoolcontactpersonen zijn Vincent Vrugt (v.vrugt@primoschiedam.nl) en Liesbeth Brooshooft (l.brooshooft@primoschiedam.nl)
 
De schoolcontactpersoon kan, indien dit een passende actie is gezien de inhoud van het probleem, contact opnemen met de vertrouwenspersoon voor het openbaar onderwijs. Ook kunnen ouders of kinderen zelf direct de hulp inroepen van die vertrouwenspersoon. Als een ouder of kind van mening is dat advies moet worden gevraagd aan een onafhankelijke commissie, dan kan een officiële klacht worden ingediend bij het schoolbestuur of bij de landelijke klachtencommissie. De vertrouwenspersoon kan helpen bij het indienen van de klacht.
 

Klachten – Primo Schiedam